Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaj w ul.Ratajczaka w Poznaniu może kosztować 100 milionów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

Zarząd Transportu Miejskiego złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy tramwaju. Budowa nowej trasy tramwajowej w centrum Poznania może kosztować nawet 100 milionów złotych, bowiem w grę wchodzi nie tylko ułożenie kilometra torów, ale i przebudowa całej podziemnej infrastruktury.

W latach 90. eksperci z niemieckiej firmy ETC Transport Consultants z Berlina na zlecenie władz ocenili trafność wszystkich projektowanych wówczas przez poznańskich inżynierów tras tramwajowych w mieście. Za najważniejsze dla układu komunikacyjnego w centrum Poznania uznali trasy: przez most św. Rocha i ul. Kórnicką (czyli tramwaj na Rataje) i ul. Ratajczaka. Ta druga inwestycja skróci podróż z Wildy do centrum. Specjaliści z ETC wyliczyli, że czas przejazdu tramwajami linii 2 i 9 absurdalnym objazdem przez Strzelecką skróciłby się o ok. 9 minut. Podróż na trasie z Rynku Wildeckiego do centrum skróciłaby się o połowę.

- Nie chcę deklarować żadnych terminów, bo najpierw musimy się uporać ze sprawami formalnymi, a więc przygotować dokumentację. Sporo czasu zabrało uzyskanie decyzji lokalizacyjnej i sporo pewnie zabierze decyzja środowiskowa - powiedział "GW" Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania. Na razie władze wystąpiły do Ministerstwa Transportu o unijne fundusze na projekt trasy.

W kasie miasta nie ma też na razie pieniędzy na budowę. Pewnikiem jest więc wniosek o unijne finansowanie w nowej perspektywie finansowej UE, czyli w latach 2014-2020. W ramach całego projektu planowana jest przebudowa kilku odcinków torowisk: m.in. na ul. Św. Marcin, al. Marcinkowskiego, Matyi, Wierzbięcice, 27 |Grudnia, a także rozjazdów Towarowa - Św. Marcin czy przy Okrąglaku.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań. 1 etap Tramwaju na Ratajczaka prawie gotowy

Zintegrowany transport

Poznań. 1 etap Tramwaju na Ratajczaka prawie gotowy

Jakub Rösler 10 listopada 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 13 sierpnia 2023

Poznań. Kiedy zacznie się budowa trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań. 1 etap Tramwaju na Ratajczaka prawie gotowy

Zintegrowany transport

Poznań. 1 etap Tramwaju na Ratajczaka prawie gotowy

Jakub Rösler 10 listopada 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 13 sierpnia 2023

Poznań. Kiedy zacznie się budowa trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5