Codziennie spotykamy się z nowymi technologiami, postępami naukowymi oraz społecznymi, które maja swoje odbicie w biznesie. Także rynek telekomunikacyjny przechodzi bardzo intensywne zmiany, które diametralnie wpływają na jego funkcjonowanie i strukturę. W celu rozwoju własnych rozwiązań firma EXATEL inwestuje w swój dział R&D (research and development) i między innymi jego osiągnięcia mogliśmy premierowo zobaczyć na EXATEL Telco Summit 31 maja i 1 czerwca 2023r.
Podczas wydarzenia firma zaprezentowała swoje rozwiązania SDN (Software-Defined Networking) oraz kolejną edycję autorskiego systemu anty-DDoS o nazwie TAMA PRO7. Eksperci uważają, że te usługi mogą zrewolucjonizować rynek telekomunikacyjny. Jedną z głównych zalet SDN stworzonego przez specjalistów z EXATEL jest Tech System, który pozwala w prosty sposób dostosowywać nowe funkcjonalności do indywidualnych potrzeb klientów i wprowadzać coraz wyższy stopień automatyzacji w zarządzaniu siecią telekomunikacyjną. Jest to unikalne wydarzenie na krajowym rynku telekomunikacyjnym, gdyż firma buduje własny ekosystem rozwiązań. Nikt w Polsce nie stworzył tak dużej i kompleksowej platformy jak EXATEL. „Przede wszystkim, zależało nam na zwiększeniu efektywności kosztowej oraz skalowalności. Mieliśmy też na uwadze ochronę środowiska i dążenie do unikania częstej wymiany sprzętu. Dodatkowo, podnosiliśmy kwestię Machine Learning jako jednego z naszych celów, pragnąc zautomatyzować nasze działania. Zdecydowaliśmy się na bardziej wymagającą ścieżkę i skorzystanie z naszych własnych rozwiązań.” mówił Rafał Magryś, Wiceprezes EXATEL.

TAMA PRO7 jest nowym rozdziałem w historii rozwijanego przez EXATEL systemu. Usługa TAMA, sprzedawana do tej pory przez EXATEL, chroni klientów przed atakami wolumetrycznymi. Natomiast innowacyjność rozwiązań
TAMA PRO7 polega na ochronie aplikacji w warstwie 7. Jak tłumaczy Karol Wróbel, Dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa EXATEL – „Trend wzrostowy w liczbie ataków jest obecnie bardzo widoczny. Ataki mają większy zasięg i wywierają silniejszy wpływ na systemy, które wykorzystują organizacje. Naszym celem jest wzmocnienie ochrony przed tego rodzaju incydentami. Dążymy do tego, aby być jeszcze skuteczniejszymi w odparciu ataków. Jesteśmy świadomi, że toczy się nieustanna walka pomiędzy stronami dobra i zła. Staramy się być, jeśli nie krok przed, to przynajmniej na tym samym poziomie.”
Firma ogłosiła także partnerstwo z telekomem Play, które pozwoli na połączenie sieci szkieletowej EXATEL z siecią dostępową Play. Celem obu firm jest zdobycie pozycji lidera na rynku infrastruktury telekomunikacyjnej dla biznesu. EXATEL zaprezentował również szereg rozwiązań dostosowanych do potrzeb klientów biznesowych, takich jak sieć dla instytucji publicznych i służb ratunkowych, a także systemy wideokonferencyjne EXAHUB.
Dzięki tym rozwiązaniom EXATEL ma ambicję stać się operatorem sieci strategicznego bezpieczeństwa w Polsce. Więcej informacji o konferencji i prezentowanych na niej nowościach można znaleźć pod linkiem:
EXATEL Telco Summit | EXATEL | Self-Defined Network